گردشگری پساکرونایی در اصفهان 

کرونا سه‌ساله شد و تا حدودی تحت کنترل درآمد، بالاخره پساکرونا که برایش هزاران برنامه و ایده داشتیم رسیده است و زمان آن شده تا بخشی از وعده‌ها و تصمیماتی که به بهانه حضور ویروس تاج‌دار به زمانی نامشخص محول شده بود اجرایی شود.

گردشگری پساکرونایی در اصفهان 


کرونا سه‌ساله شد و تا حدودی تحت کنترل درآمد، بالاخره پساکرونا که برایش هزاران برنامه و ایده داشتیم رسیده است و زمان آن شده تا بخشی از وعده‌ها و تصمیماتی که به بهانه حضور ویروس تاج‌دار به زمانی نامشخص محول شده بود اجرایی شود. مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌ها برای اصفهان در حوزه گردشگری و بازگشت گردشگر بود و رونقی که برای کسب‌وکار صنعتگران حوزه صنایع‌دستی متصور بودیم. بهترین زمان برای جذب گردشگر داخلی و به دنبال آن سرو ساماندهی به بازار صنایع‌دستی می‌توان در نظر گرفت دقیقا نوروز است. روزهای پایانی سال را پشت سر می‌گذاریم و گام‌به‌گام در مسیر رسیدن به بهاری هستیم که می‌توانیم بدون محدودیت‌های کرونایی در آن قدم بگذاریم. اصفهان تا پیش از اینها و حتی در نوروز همین امسال مقصد گردشگران زیادی بوده و هست؛ اما برای شناساندن اصفهان و به‌عبارت‌دیگر تبلیغ صنعت سبز گردشگری این نمونه بارز موزه به وسعت یک استان چه فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم؟ از سوی دیگر چقدر شهر را از لحاظ زیرساخت‌هایی همچون هتل و مکان‌های اقامتی محیا حضور مسافران کرده‌ایم؟

در کنار تمام مصائبی که در سال‌های قبل یک گردشگر در اصفهان با آن روبرو بود همچون صف‌های طولانی پارکینگ‌ها و رستوران و خرید بلیت برای بازدید از اماکن تاریخی تا هتل‌هایی با ظرفیت‌های بسیار محدود و نبود امکانات در اقامتگاه‌های موقتی باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشیم که طبق پیش‌بینی‌ها فروردین اصفهان قرار است روزهایی با بارش‌های مطلوب را تجربه کند؛ مبادا که فراموش کنیم مهمانانی که به این شهر می‌آیند می‌توانند ظرفیت‌های بالقوه تبلیغاتی برای حضور مکرر خود و سایر دوستانشان به این استان باشند و با نبود برنامه‌ریزی این تبلیغات تبدیل به بدلی شود که گردشگری اصفهان را ضربه‌فنی کند. اصفهانی که می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری خود اقتصادی پویا را در استان به معرض نمایش بگذارد اگر همه شرایط برای تحقق این مهم فراهم شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار